Založ si blog

Sulík a pokles preferencií SaS a analytici TIC TAC z Marsu

Roztrhlo sa vrece s analytikmi ako SaS klesla. Úprimne povedané, nie žeby som bol génius, ani z Marsu som nepriletel dnes, ale porovnať oficiálne štatistiky by mohli aj múdrejší ľudia ako som ja. Ak analytici robia závery na základe dojmov a pocitov a nie štatistík, tak to len svedčí, že niekedy stačí byť v Bratislave, motať sa na správnych miestach a hneď ste ANALYTIK ako TIC TAC citovaný médiami.

Bohužiaľ to dokazuje aj  to, ako málo treba, aby ste sa stali hviezdou z Marsu, hoc v skutočnom tržnom kapitalizme by takýto analytici asi kopali kanále spolu s Cigánmi.

Skrátená verzia analýzy aj s malými chybami je nižšie. Pozorne si prosím pozrite priatelia moji pravdiví tabuľky a čísla:

Voľby 2010

Počet platných hlasov spolu 2 529 385
Politická strana Počet platných hlasov Podiel platných hlasov v %
NR SR 5 Sloboda a Solidarita 307 287 12,14
NR SR 13 Kresťanskodemokratické hnutie 215 755 8,52
NR SR 15 Slovenská demokratická a kresťanská únia – Demokratická strana 390 042 15,42
NR SR 17 SMER – sociálna demokracia 880 111 34,79
NR SR 18 MOST – HÍD 205 538 8,12

Voľby 2006

Počet platných hlasov spolu 2 303 139
Politická strana Počet platných hlasov Podiel platných hlasov v %
NR SR Kresťanskodemokratické hnutie 191 443 8,31
Slovenská národná koalícia – Slovenská vzájomnosť 4 016 0,17
Aliancia nového občana 32 775 1,42
NR SR Strana maďarskej koalície – Magyar Koalíció Pártja 269 111 11,68
Slobodné fórum 79 963 3,47
NR SR Slovenská demokratická a kresťanská únia – Demokratická strana 422 815 18,35
NR SR SMER – sociálna demokracia 671 185 29,14
NR SR Slovenská národná strana 270 230 11,73
NÁDEJ 14 595 0,63

SaS sa vo voľbách 2010 podarilo asi toto približne:

  1. získala 40 000 voličov z internetu – to sú skoro všetci, ktorí ich volili do Európskeho parlamentu
  2. cca. 100 000 voličov priniesla reklamná kampaň agentúry MUW….z ktorých cca. 80 000 boli nevoliči. Ostatok boli voliči, ktorí sa regrútovali najmä z bývalých voličov ANO, Slobodného fóra a strany Nádej
  3. 30 000 – 50 000 voličov boli bývalí voliči SDKU
  4. 40 000 voličov doniesol Matovič
  5. cca. 70 000 voličov boli voliči, ktorí v roku 2006 dali hlas ANO, Slobodného fóra a strane Nádej a prešli k novým liberálom

Potenciál strany SaS nikdy nebol a ani nemohol bez veľkej náhody, šťastia a výnimočnej konštalácie hviezd presiahnuť 150 – 180 000 voličov.

čo SME si, to SME si. limuzínu máš ty aj ja. kecáme viac ako robíme. ty máš svojich lobistov a ja mám svojich. ty potrebuješ mňa a ja Teba. podstatné je, že vieme svojich voličov presvedčiť, že robíme pre nich a pritom oddychujeme pre seba. Mám Ťa rád Riči - aj ja Teba Robi. Zahráme ešte nejaké Divadielko alebo pôjdeme do SND na Svätopluka?

čo SME si, to SME si. limuzínu máš ty aj ja. kecáme viac ako robíme. ty máš svojich lobistov a ja mám svojich. ty potrebuješ mňa a ja Teba. podstatné je, že vieme svojich voličov presvedčiť, že robíme pre nich a pritom oddychujeme pre seba. Mám Ťa rád Riči - aj ja Teba Robi. Zahráme teraz ešte nejaké Divadielko alebo pôjdeme večer do SND na Svätopluka?

180 000 voličov je skoro absolútny strop, tzv. skutočne liberálnych voličov v SR, pri účasti do 60 % oprávnených voličov.

Avšak hviezdy SaS priali, SDKU mala problémy, pridal sa Matovič a MUW sa podarilo aktivizovať nevoličov.

Matovičových 40 000 ľudí sa však nikde v prieskumoch ani štatistike nezjavovalo a ani teraz sa nezjavujú. 30 000 od SaS sa vrátilo k SDKU a vypadlo niekoľko tisíc nevoličov.

Ak je prieskum agentúry FOCUS objektívny a správny, tak na preferenciách SaS sa oproti voľbám nezmenilo skoro nič, resp. strata SaS je minimálna.

Aktuálny pokles preferencií SaS je len optický. Osobne by som o týchto tzv. prieskumoch verejnej mienky aj pochyboval, lebo po škandáloch SaS a Sulíka, by strana podľa mňa mala byť pod 5 % ale to nie je teraz podstatné.

Múdre prieskumy sa mýlili aj pred voľbami. A keďže len včera som priletel z Marsu aj ja, tak sa možno mýlim tiež.

Čo je pre mňa laika nepochopiteľné, je fakt ako odborníci zabudnú odrátať Matovičových 40 000 ľudí a 30 000 navrátivších sa ľudí do SDKU.

Stratiť iba maximálne cca. 30 000 nevoličov je po všetkom čo „profíci v SaS porobili za posledné 3 mesiace“ absolútny zázrak.

Ak samozrejme veríte prieskumom.

Plná verzia analýzy bez chýb je len za odplatu.

Názor vyjadruje slobodný názor a súkromné stanovisko vladimíra gurtlera, a slobodné a súkromné a nezávislé stanoviská a názory a pod. vyššie menovaného budú, resp. môžu byť niekedy viac a niekedy menej prezentované aj na www.vladimirgurtler.sk

Vymazané blogy

25.01.2012

Vymazané blogy Áno bratia a sestry v Kristu na Slovensku. Ozývam sa ku Vám po dlhej predlhej dobe na mediálnom nosiči pravdy nepravdivej farizejskej nie preto, že chcem, ale preto, že musím. Lebo pravdu vždy treba hovoriť aj keď Farizeji a Judáši (Fajovia) Vám napriek a naprieky robiť budú. Po upozornení od fanúšikov mojich som sa pozrel na môj blog pravdy, kde som publikoval [...]

Košický diamant žije a prežije

26.02.2011

aj nepriazeň pravdy, nepriateľov pravdy a iných Farizejov a Judášov. Ocitli sme sa na blackliste pravdy ako ste si už (ne) priatelia KassaDiamondu určite všimli. Je tomu už temer mesiac. Aby sme Vám priatelia pravdy pravdiví a aj iní teda objasnili, že čo, prečo, načo, začo a aj na základe Vašich dopytov, že prečo to tak skončilo, tak uverejňujeme tento blok atak a ako [...]

Pet fľaškou KassaDiamondu nie na porsche ale s Phil Collinsom

30.01.2011

Áno priatelia, košický diamant aj v časoch zimy a nepriazni počasia robí na Slovensku neobvyklé veci. btw. vo Švajčiarsku je to bežné. Dneska uplynulo 60 rokov od úmrtia Ferdinanda Porsche a zároveň tiež 60 rokov od narodenia Phila Collinsa. Tieto dve udalosti presvedčili wodcu, aby sme ho presvedčili a povozili sa všetci priatelia pravdy na wodcovom kabriolete, zababušení, [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

vladimirgurtler

o práve a spravodlivosti, ekonomickej kríze, budúcnosti ľudstva, a o iných obyčajných neobyčajných veciach, či ľuďoch. V predvečer 7.septembra 2010 bola podpísaním DEKLARÁCIE pre nové KOŠICE založená platforma nezávislých občanov 7statočných a stal som sa jej hovorcom. Ako nezávislý kandidát za 7statočných som bol Košičanmi v komunálnych voľbách dňa 27. novembra 2010 zvolený za poslanca miestneho zastupiteľstva mestskej časti Košice - Sever. 7statocnych.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 147
Celková čítanosť: 491576x
Priemerná čítanosť článkov: 3344x

Autor blogu

Odkazy